איך עובד תהליך בחירת ועד בית חיצוני?

תהליך בחירת ועד בית חיצוני הוא תהליך חשוב ומרכזי בניהול ותפעול של בנייני מגורים ומבנים מסחריים. הוועד החיצוני מייצג את הצרכים והדרישות השונות של הדיירים. תהליך הבחירה הוא לא פשוט בכלל ומצריך התייחסות למגוון רחב של רגשות, דעות ואינטרסים בתוך המבנה.

תהליך בחירת ועד בית חיצוני מורכב מ-3 שלבים עיקריים

אסיפת הדיירים וקבלת ההחלטה

התהליך המורכב של בחירת ועד בית חיצוני מתחיל באסיפת הדיירים של הבניין, בה מתקבלת ההחלטה להעביר את הניהול לידי חברה חיצונית. זה קורה בעיקר מהסיבה שאף אחד לא מוכן לקבל עליו את התפקיד.

סקר שוק וקבלת הצעות מחיר

לאחר מכן, נעשות פניות למספר חברות חיצוניות לקבלת הצעת מחיר מפורטת מכל אחת מהן. ההצעות כוללות לא רק מחירים אלא גם את המטלות והמשימות שהן מבצעות במסגרת השירות. במהלך הפנייה, כדאי לבדוק את רקע החברה, אופי ההתקשרות היומיומית/שבועית/חודשית איתה וכן המלצות וביקורות מלקוחות קודמים.

בחירת החברה המיועדת

בשלב זה מתאספים הדיירים פעם נוספת כדי לבחור את החברה המתאימה. לכל דייר יש לו זכות להצביע למועמד אחד, ולאחר ההצבעה, יתבצע סיכום הקולות והחברה שנבחרה תיכנס לתפקיד ותתחיל לעבוד בתאריך שנקבע.

איך עובד תהליך בחירת ועד בית חיצוני

איך קובעים כמה כסף ישלם כל דייר?

בשביל לקבוע את הסכום אותו ישלם כל דייר, מתקיים תקציב שנתי שבו מפורטות כלל ההוצאות וההכנסות לטובת ניהול ותחזוקת הבניין. יש לקחת בחשבון את מספר הדיירים בבניין ואת עלות השירותים הנדרשים ולפי זה להתאים את התקציב.

לדוגמה, בבניין המכיל 20 דירות, יש לתת דגש לשירותים כמו:

  • תחזוקת מעליות
  • בדיקת מעליות
  • דמי ניהול הנכס
  • שירותי אב בית
  • שירותי גינון
  • שירותי ניקיון
  • חשמל
  • ביטוח מבנה
  • תקלות פתאומיות

בהנחה שכל ההוצאות האלו עולות 84,000 ₪ לאחר חישוב התקציב, כל דייר עשוי לשלם כ- 350 ₪ כל חודש (יש לקחת בחשבון שהסכומים המפורטים הם רק המחשה לצורך הדוגמה).

חשוב לציין כי התקציב שהוגדר בתחילת השנה יכול להשתנות בהתאם לצרכי הבניין, וכן בהתאם לכמות הדירות בבניין.

מה עוד כדאי שתדעו על בחירת ועד בית חיצוני?

כדי לבחור את החברה שתספק לכם את שירותי ניהול ועד בית, יש לעמוד בדרישות החוק המציין שיש לקבל הסכמה של 2/3 מבעלי הנכסים בבניין או 2/3 מהנוכחים באספה במקרים של בניינים שעדיין לא נוהלו על ידי חברת ניהול.

כאשר מדובר בהחלפת החברה הקיימת עם חברה חדשה, יש צורך בהסכמה של מעל ל-50% מבעלי הנכסים או מעל 50% מנוכחי האספה. קבלת הסכמה זו מסייעת בהבטחת פעילות הוועד החיצוני תוך כדי שימוש בדיני הבית המשותף ושימור השקט והסדר בבניין.

לסיכום

במאמר זה למדנו כיצד עובד תהליך בחירת ועד בית חיצוני לניהול בניין ומהן דרישות החוק להסכמה מצד הדיירים. נמליץ לבחור בחברה רק לאחר בדיקת הרקע וההמלצות עליה. כדאי להשקיע בבחירת חברת ניהול ואחזקה אמינה ומקצועית, ולבדוק את הצעת המחיר שלה באופן מדוקדק כדי להבטיח שהוא מתאים לתקציב הדיירים.

חברת קלינטון ניהול ואחזקה היא הבחירה הנכונה לכל מי שמחפש שירותי ניהול מקצועיים ואמינים. צוות המומחים שלנו יעמוד לרשותכם ויספק לכם שירות מקצועי ויעיל בכל עת. כדי לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית ולפרטים נוספים, צרו איתנו קשר עוד היום.

רוצים ועד בית מהבניין? ועד בית חיצוני גדול עליכם? כל התשובות כאן!

כיצד נעשית בחירת ועד בית

דיירי הבית משותף צריכים לקיים אספת דיירים. באסיפה, הדיירים מצביעים על מי שירצו להיות נציגים.
כדי שהבחירה תהיה תקפה, צריך לקבל רוב של יותר ממחצית הקולות.
נציגות שנבחרה מכהנת למשך שנה. בשנה הבאה, צריך לקיים אספת דיירים חדשה כדי לבחור נציגות חדשה.

מי יכול להיות חבר ועד בית?

על פי החוק, כל בעל דירה בבית המשותף יכול להיות ועד בית. אין צורך בתנאים מיוחדים, כגון השכלה, גיל או ניסיון.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן