האם ועד הבית פטור מתשלום? או חייב לשלם ועד בית?

כאשר מדובר במקרה של מתן פטור לוועד הבית מתשלום, הדבר אפשרי אך ורק על פי החלטה משותפת של כללי בעלי הדירות בבניין המשותף. בפועל, אין אפשרות להעניק פטור מתשלום וועד בית לאף דייר ספציפי או בעלי דירה אלא אם התקבלה החלטה ברוב מיוחס של דיירי הבניין אשר הצביעו בעד הפטור. 

ככלל, כדיירי הבניין אתם יכולים להחליט להעניק פטור משתלום לדייר על כל רקע שתבחרו- בין אם מדובר בדייר הנקלע למצוקה כלכלית או דייר בעל נכות המתקשה לנהל את חייו. החלטת הפטור נתונה בידיי כלל הדיירים בבניין ובעצם הפטור אשר אתם נותנים לדייר אומר שאתם מסכימים לקבל על עצמכם את חלקו בתשלום. 

מה החוק אומר בנושא תשלום ועד בית

מושג התשלום והפטור ביחס לוועד הבית יכול להיות מעט מורכב ותלוי בגורמים שונים. כדי לתת מענה מקיף, חשוב להבין את התפקידים  של ועד הבית וכיצד הוא פועל בהקשר הרחב יותר של תהליך החקיקה.

תשלום ועד הבית, למרות היותו נושא הנסגר בין הדיירים בבניין, הוא חובה החלה על כל דייר המתגורר בבית משותף (הרשום כבית משותף בפנקס הבניינים המשותפים). על פי חוק, כל בעל דירה מחויב לשלם את חלקו בהוצאות השוטפות של ניהול ואחזקת הרכוש המשותף לבניין כגון: חשמל, גינון, ניקיון, אינסטלציה וכן הלאה. 

החוק אינו מגדיר מצב בו ישנו פטור לאחד הדיירים מתשלום, אך יחד עם זאת ניתן לגבש תקנון בית משותף המוסכם בין הדיירים בו ניתן לקבוע החלטות בנושא תשלום ועד הבית וכן החלטות הקשורות לפטור. 

למידע נוסף על תשלומי ועד בית תוכלו לקרוא כאן באתר כל זכות.

האם ועד בית פטור מתשלום?

בתשובה קצרה: לא.

ועד בית אינו פטור מתשלום ועד בית . על פי החוק, כל בעל דירה בבית משותף חייב לשלם ועד בית, כולל חברי ועד הבית. עם זאת, בעת אסיפת דיירים בעלי הדירות יכולה להחליט ברוב מסוים להטיל תשלום על חברי ועד הבית עבור עבודתם. תשלום זה יקוזז מדמי ועד הבית שעל חבר הנציגות לשלם.

לדוגמה:

אם בניין מורכב מעשרה דיירים , ורוב של שבעה מתוך עשרה החליט להטיל תשלום על חברי ועד הבית, אז כל חבר ועד בית יהיה חייב לשלם סכום מסוים עבור עבודתו.

בכל הקשור למתן פטור מתשלום, הדבר כאמור דורש את הסכמת כלל דיירי הבניין. במידה ולא הושג רוב, הדיירים אשר מסכימים למתן הפטור לקחת על עצמם את התשלום מבלי להעביר את עודף התשלום לדיירים אשר התנגדו לכך. 

ועד בית פטור מתשלום

לא מוצאים ועד בית לבניין- מה אפשר לעשות?

במקרים רבים, כאשר הדיירים לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע לפטור מתשלום ועד הבית, ישנו קושי במציאת דיירים אשר מוכנים לבצע את התפקיד המורכב התנדבות מלאה. על כן, בניינים משותפים רבים מחליטים לקחת את שירותיה של חברת ניהול ועד בית מקצועית אשר תבצע את כלל העבודות הנדרשות לניהול ותחזוקת הבניין ללא צורך במעורבות הדיירים במטלות הנדרשות. 

מעוניינים בניהול חיצוני לוועד הבית- הגעתם למקום הנכון!

ניהול מגדלים ובניינים משותפים עלול להיות מורכב ומסובך ולגרור מתחים רבים בין דיירי הבניין. בדיוק לשם כך אנחנו קלינטון ניהול ואחזקה כאן בשבילכם!

אנחנו חברת ניהול בניינים מנוסה ומובילה בתחומה, אנו מספקים מגוון שירותים מקצועיים אשר יעניקו לכם איכות חיים מיטבית וראש שקט בידיעה כי הבניין מתוחזק, נקי ומנוהל על הצד הטוב ביותר. 

הצוות שלנו הוא בעל רקורד מוכח של שירות מקצועי, איכותי ובלתי מתפשר. אנו ידועים בשירות בהתאמה אישית לצורכי הלקוחות, תשומת לב וירידה לפרטים ושירות מקצועי חסר פשרות. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן