אף אחד בבניין לא רוצה להיות ועד הבית, מה עושים כשאין ועד בית?

בניינים רבים נתקלים בבעיה במינוי ועד הבית, ועקב כך עולה השאלה-  מה עושים כשאין ועד בית?

ועד בית הוא תפקיד הכרחי בכל בניין. ניהול איכותי של ועד הבית מאפשר לדיירים שקט נפשי ואווירה נעימה וטובה בבניין. על כן, אין זה מפתיע הבחירה בחברות ניהול ועד בית הופכת להיות הבחירה המועדפת על יותר ויותר בניינים. הסיבות לכך רבות ומגוונות ונציג אותם במאמר שלפנינו.

מה עושים כשאין ועד בית – התשובה הקצרה

בחירת ועד בית חדש: כל דייר יכול ליזום אספת דיירים לבחירת ועד בית חדש.
מינוי ועד בית מטעם המפקח על רישום מקרקעין: כל דייר יכול לפנות למפקח על רישום מקרקעין בבקשה למינוי ועד בית מטעמו .
חברת ניהול ועד בית חיצונית: דיירי הבניין יכולים לפנות לחברת ניהול ועד בית אשר מתמחה בניהול בניינים משותפים ומספקת את מגוון השירותים של תחזוקת הבניין המשותף.

למידע נוסף על פנייה למפקח על רישום מקרקעין לחצו כאן, למידע נוסף על כיצד לנהל אסיפת דיירים חוקית

על מה המהומה? אילו שירותים מספקת חברה לניהול ועד הבית

ועד בית אמנם נראה לפעמים כמו תפקיד פשוט כשצופים בו מהצד, על פניו תפקידו העיקרי הוא אסיפת כסף מהדיירים ודאגה לטיפוח הבניין. אך בפועל, ועד בית איכותי מטפל בתחומים רבים:

איסוף וניהול כספי ועד הבית, ניקיון ותחזוקת הבניין, טיפול משפטי בסרבני תשלום, טיפול בתקלות ובליקויים ולבסוף- הענקת שירות מותאם אישי לכל בניין. 

מה עושים כשאין ועד בית

פנייה למפקח רישום מקרקעין

המפקח הוא ממונה מטעם משרד המשפטים לענייני בתים משותפים ולו סמכויות משפטיות לא מעטות. המפקח מכריע בעניינים הקשורים בבעיות ביישום חובות וזכויות הדיירים, הסגת גבול וברכוש המשותף. 

כמו פסקה זו, העיסוק עם המפקח לרישום מקרקעין יכול להיות כאב ראש לא קטן. חברה חיצונית לניהול ועד בית תיקח אחריות גם על הפניה למפקח בכל צורך שלא יהיה ובטיפול הבעיה ישירות מולו בצורה מסודרת שתקל על ההתנהלות השקטה והנעימה בבניין.

מה עושים כשאין ועד בית אז – למה זה טוב לעבור לניהול חיצוני?

שימוש בחברה חיצונית לניהול ועד בית, טומנת בתוכה יתרונות רבים ביניהם הבטחה להתנהלות מקצועית מהשורה הראשונה וקבלת החלטות נקייה מאינטרסים אישיים. 

חברת ניהול ועד בית תספק גבייה ושימוש יעיל יותר של כספי הבניין, יציבות בתכנון ובניהול הכספים שנים קדימה ומעטפת משפטית במקרה ומתעורר הצורך לכך.

ישנם מספר פרמטרים מרכזיים אשר מומלץ לבחון בבחירת החברה: 

  • שקיפות והגינות- החברה לניהול ועד הבית תהיה אמונה על כספי הבניין ועל רווחתו. על מנת שתוכלו ליהנות מראש שקט בכל הנוגע לכך, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית בעלת רקורד מוכח שתוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות.
  • התאמה לסוג הבניין-מה גודל הבניין? האם יש מעלית? אלו חלק מהשאלות שתצטרכו לשאול את עצמכם בתהליך בחירת החברה. לא כל חברה יכולה להתמודד עם בניינים בסדר גודל כזה הדורש התעסקות נוספת.
  • שירות הוגן ביחס לתקציב- חשוב להבין ולהגדיר את התקציב העומד לרשות הבניין שלכם ובהתאם לכך לבחור את החברה הנכונה ביותר עבורכם.

קלינטון- חברה לניהול ועד בית הטובה ביותר עבורכם!

חברת קלינטון היא חברה מובילה בתחום ניהול בניינים וועד בית. צוות החברה מורכב מאנשים מקצועיים ואיכותיים מהשורה הראשונה, אשר יודעים לתת מענה לכל בעיה שצצה בדרך. 

אנחנו בקלינטון יודעים להעניק מגוון רחב של שירותים שיספקו לכם את המעטפת הכלכלית, התפעולית הטובה ביותר עבור הבניין שלכם. החברה יודעת לתת את מלוא תשומת הלב לכל בניין לו היא מספקת שירות וכל נושא מקבל התייחסות וטיפול יסודיים. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן