הדירה ריקה? האם צריך לשלם ועד בית?

על פני נתוני הלמ"ס, ישנם כיום בישראל כ- 160,000 דירות העומדות ריקות. הימצאות דירה ריקה בבניין משותף מעלה שאלה אצל אנשים רבים – האם בעל הדירה צריך לשלם ועד בית? עניין זה עלול לגרום לוויכוחים ומתחים בין בעלי הדירות בבניין ועל כן במאמר זה נעשה סדר בכל מה שקשור לתשלום ועד בית דירה ריקה.

השתתפות בהוצאות אחזקת הרכוש המשותף עבור נכסים לא מאוכלסים

דירות נותרות ריקות מסיבות שונות כגון: דירות נופש של בעלי דירה הגרים בחו"ל או במקום אחר בארץ, חוסר הצלחה למצוא שוכרים או קונים לדירה, שיפוצים וכדומה. 

במקרים רבים, על מנת להימנע מתשלום ועד בית, בעלי הדירות הריקות טוענים כי כשהדירה איננה מאוכלסת, הם אינם משתמשים במתקני הבניין המשותף או נהנים מניקיון ואחזקת הבניין ועל כן הם אינם צריכים לשלם את הסכום המלא אם בכלל.

כמו כן, לפעמים נשמעת הטענה כי היות ובעל הדירה אינו משכיר את הדירה הוא אינו מכניס דמי שכירות אך עדיין משלם ארנונה מלאה.

תשלום ועד בית על דירה ריקה
תשלום ועד בית על דירה ריקה

אז האם בעל דירה ריקה נדרש בתשלום ועד בית?

מפסק דין בבית מפשט לתביעות קטנות (ת"ק 19735-02-10 זיו נ' שאול) בו נטען כי לנתבע יש דירה בבניין אך אינו שילם במשך 7 חודשים בטענה כי הדירה לא מאוכלסת, ניתן למצוא תשובה לשאלתנו.

בעל הדירה הנתבע, אישר כי לא שילם את ועד הבית בחודשים הללו, אך כיוון שהדירה עמדה ריקה באותה תקופה ביקש הנחה מועד הבית. בפסיקת בית המשפט, קבעה השופטת כי אין בטענות הנתבע סיבה מוצדקת בחוק לאי תשלום ועד הבית.

לגבי ההנחה אשר ביקש, ובניגוד לתשלום לעירייה ממנו ניתן לקבל פטור לנכס ריק לחצי שנה, אין כל הוראה דומה בחוק לגבי בניין משותף ותשלום לוועד הבית.

תשלום ועד בית דירה ריקה – חייבים לשלם!

מתוקף חוק המקרקעין, כל בעל דירה מחויב בהשתתפות בהוצאות הנדרשות לתחזוקה תקינה ולניהול הנכס המשותף בהתאם לשטח דירתו ביחס לשטח שאר הדירות בבניין (אלא אם בתקנון הבניין נקבע אחרת).

דבר זה נכון גם במקרים בהם לא כל בעלי הדירות נהנים באופן שווה מתחזוקת הרכוש המשותף אך מחויבים בהשתתפות בהוצאות הנלוות על כך כגון: עבודות איטום לגג המשותף (ולא רק בעלי הדגירות שבקומות העליונות), תחזוקה ותיקון המעלית גם אם הדירות בקומת קרקע וכו'.

מהכתוב ניתן להבין כי עקרון תשלום ההוצאות בנכס המשותף אינו קשור למידת השימוש בנכס ומכאן שגם בכל נגס העומד ריק נדרש בעל הדירה בתשלום מלא של ועד הבית.

ניהול ואחזקת בתים משותפים ברמה אחרת זה קלינטון!

"קלינטון ניהול ואחזקה" היא חברת ניהול ועד בית מובילה בארץ. החברה מתהדרת ברזומה עשיר, צוות עובדים מקצועי ומיומן וקהל לקוחות שבע רצון בכל רחבי הארץ.

אנו מספקים ניהול בתים משותפים באופן שוטף והמקצועי ביותר תוך התאמה אישית לצורכי הבניין וללקוחות שלנו. אנו מאמינים כי מקצועיות ללא פשרות, זמינות מרבית למענה ללקוחות והתאמה אישית הם המפתח לניהול ותחזוקה באופן האיכותי ביותר.

מתקשים למצוא דיירים שישמשו כוועד בית? נמאס לכם שהבניין מלוכלך ומנוהל בצורה מבולגנת? "קלינטון ניהול ואחזקה" היא התשובה עבורכם!

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן