החשיבות של טיפול ותחזוקה נאותה בפסולת הבניין

חדר האשפה הוא חדר חשוב בבניין המשותף. טיפול ותחזוקה לא נכונים בפסולת הבניין עלולים לגרום לבעיות תברואתיות, כגון ריחות רעים, מזיקים ומפגעי בריאות. חלק מבעלי הדירות בבניין שלכם בטח נוטים לחשוב שלא צריך לתחזק את חדר האשפה. אך זוהי טעות. אחזקת בניין טובה צריכה לכלול גם את חדר האשפה.

הסיבה לכך היא שגם אם חדר האשפה אינו "ייצוגי", הוא עדיין חיוני לבריאות הדיירים.

אז למה לנו לתחזק את חדר האשפה?

ובפשטות – מהן התועלות באחזקת בניינים ששמה דגש גם על החלקים האלו בבניין? האם זה לא בזבוז זמן וכסף לתחזק להשקיע משאבים בחדר שאנחנו בסך הכל זורקים בו את הזבל? התשובה היא – ממש לא!

אולי לא עבר לכם בראש אף פעם, אבל חדר זבל לא מתוחזק מעיד הרבה מאוד על דיירי הבניין ועל  תפקוד ועד הבית. מה חשבתם כאשר נתקלתם בבניין שחדר האשפה שלו לא מתוחזק? שוועד הבית לא מתפקד.

פסולת ביתית – המקור לריחות רעים, מזיקים ואיום על בריאותנו

טיפול ותחזוקה לא נכונים בפסולת הבניין עלולים לגרום לבעיות רבות כגון:

ריחות רעיםפסולת ביתית היא מקור לריחות רעים. אם הפסולת לא תפונה באופן קבוע, היא תתחיל להסריח ותפגע באיכות החיים של דיירי הבניין.
מזיקיםפסולת ביתית היא מקור מזון למזיקים, כגון חרקים, עכברים וחולדות. מזיקים אלו יכולים להעביר מחלות וגם לפגוע בתשתית הבניין שלכם.
מפגע בריאותיפסולת ביתית עלולה להכיל חומרים רעילים, כגון חומרי ניקוי, כימיקלים ורעלים. חשיפה לחומרים אלו עם הזמן עלולה לגרום למחלות, כגון מחלות בדרכי הנשימה.

אז כיצד תשמרו על חדר אשפה נקי ומטופח

אמנם האחריות לטיפול ותחזוקה של חדר האשפה היא של ועד הבית או ועד בית חיצוני. עם זאת, גם דיירי הבניין צריכים לשים לב ולהקפיד על מספר דברים כדי  למנוע בעיות תברואה הנובעות מטיפול ותחזוקה לא נכונים בפסולת הבניין
כגון:

  • פנו את הפסולת באופן קבוע: שירותי העירייה מספקים שירותי פינוי אשפה בזמנים קבועים מדי יום. חשוב לפנות את הפסולת הביתית שלכם באופן קבוע ותדיר כדי למנוע הצטברות בחדר האשפה דבר שיכול לגרום לכך שלא יהיה מקום בחדר האשפה בפח הזבל שהעירייה מפנה.
  • אפשר למחזר? זרקו לפחי מיחזור: פסולת כגון: קרטונים, זכוכיות ופלסטיק, לא אמורים להיזרק בחדר האשפה. זרקו את הפסולת הזאת לפחי המחזור המתאימים הקרובים לבניין שלכם.
  • שמרו על חדר אשפה נקי ומסודר: נקו את חדר האשפה בבניין באופן קבוע על מנת למנוע הצטברות של לכלוך. דבר שעם הזמן גורם לריחות רעים, מזיקים ואיום על בריאותכם.
  • השתמשו בשקיות אשפה חזקות: שקיות אשפה חזקות ימנעו מהפסולת לדלוף ולגרום ללכלוך ובנוסף גם ימנעו ריחות רעים.
  • סגרו את דלת חדר האשפה אחרי שסיימתם לזרוק את הזבל: חשוב להקפיד על סגירת הדלת על מנת למנוע כניסת מזיקים לחדר האשפה.
  • ניקיון קבוע של חדר האשפה: בצעו שטיפה בקיטור של הרצפות אחת לתקופה, בהתאם להצטברות הלכלוך.
  • ניקוי פחי האשפה: שטיפה וחיטוי של פחי האשפה אחת לשבוע.
  • הדברה: חשוב לבצע הדברה מקצועית בחדר האשפה לפחות פעמיים בשנה, כדי למנוע התפתחות של מזיקים, כגון תיקנים, עכברים וחולדות.
  • מטהרי אוויר: מומלץ להתקין בחדר האשפה מתקני טיהור אוויר ומפיצי ריח, כדי להפחית את רמת הריח וליצור אווירה נעימה יותר.
טיפול ותחזוקה נאותה בפסולת הבניין

צריכים עזרה בתחזוקת הבניין, קלינטון ניהול ואחזקות כאן עבורכם!

אנחנו חברת קלינטון ניהול ואחזקות, עובדים בניהול ואחזקת מבנים כבר 20 שנה.
אנו מאמינים שהדבר החשוב ביותר הוא לספק לדיירים את השירות הטוב ביותר שניתן, תוך הקפדה על איכות, מקצועיות ואמינות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הדיירים והוועד כדי לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי עבורכם.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן