ביטוח בניין משותף בליווי חברת ניהול

ביטוח בניין משותף הוא אחד מסוגי הביטוח החשובים ביותר שיש. רכישת ביטוח היא דרך מצוינת להגן על עצמכם מפני נזקים. לכל הפוליסות יש כמה דברים במשותף, אבל יש גם הרבה סוגים שונים של כיסויים.

מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף הוא סוג ביטוח המשותף בין דיירי הבניין ומגן על בעלי הנכס/ ועדי הבית מפני הפסד כספי.

ביטוח מסוג זה מעניק כיסוי לכל הדיירים ולא רק לאלה שיש להם פוליסה משלהם. הוא יכסה כל נזק למבנה או לתכולתו, כל עוד הוא נגרם ממשהו שמכוסה בפוליסה.

למה צריך ביטוח לבניין משותף?

רכישת ביטוח לבניין משותף הוא דבר קריטי וחשוב מאוד. ביטוח לבניין יכול לכסות את הבעלים ולספק הגנה מפני אובדן ונזקים שונים שעלולים להיגרם. ביטוח בניין משותף מספק הגנה מפני תביעות אחריות המתרחשות כאשר מישהו נפגע בנכס או סובל מהפסד עקב תאונה במקום.

מפני מה מגן ביטוח לבניין מגורים?

אם אתם מחפשים ביטוח לבניין המגורים שלכם, ישנם סוגים רבים ושונים שתוכלו לבחור מהם. ישנו ביטוח מבנה משותף המכסה את כל המבנים באזור מסוים וישנו גם כיסוי רכוש פרטני שמכסה רק נכס אחד כמו דירה או בית.

הנה רשימה חלקית שביטוח לבניין מגורים יכול לכסות:

  • אסונות טבע
  • גניבה
  • תאונות או אירועים בלתי צפויים
  • אובדן במקרה של שריפה
  • שיטפונות או רעידות אדמה

דוגמה למקרה אמיתי שנתקלנו בו

יש לציין שהמקרה הוא אמיתי אבל השמות שונו מפאת צנעת הפרט.

יום גשום שי בדרכו לבקר את חברו הטוב רועי שגר בקומה ב' בבניין מטופח להפליא ברמת גן, שי עולה עם המעלית ומגיע לקומה שנייה, ברגע יציאתו מהמעלית שי החליק ושבר את היד.

מבדיקה ראשונית נמצא שהריצוף היה לח ואף רטוב כי אחד הדיירים עבר לפני עם המטרייה הרטובה. שי הגיש תביעה כנגד וועד הבית בסכום של 180 אלף ש"ח על רשלנות וועד הבית כי "הריצוף הינו חלק והיה צורך להתקין פסים כנגד החלקה"

שי זכה חלקית בתביעה ולכן היה צריך לשלם לו 100 אלף ש"ח. לוועד הבית לא היה ביטוח ובנוסף בקופה של וועד הבית היה סכום של 50 אלף ש"ח בלבד. כל דייר היה צריך לשלם סכום של 2500 ש"ח (היו כ- 24 דיירים שאספו יותר בכדי לא לרוקן את הקופה של הוועד).

שי ורועי אינם מדברים בניהם עד היום.

לצערנו ישנם מאות סיפורים כאלה בשנה וזהו סיפור פשוט יחסית. קחו עצה מאיתנו, אתם כן רוצים לחסוך מאות שקלים בחודש אבל לעולם אל תחסכו בביטוח של הבניין.

לסיכום

תעשו לעצמכם טובה, ותרכשו ביטוח לבניין! כמובן שאתם לא חייבים ללכת על פוליסה רחבה ומקיפה ככל היותר אלא בשלב הראשון לפחות לבחור בפוליסה המכסה את הדברים הבסיסיים שחשוב לבטח.

במידה ויש לכם חברת אחזקת מבנים שמטפלת לכם בכל נושא האחזקה של הבניין, כדאי ומומלץ להתייעץ איתם לגבי הביטוח ואף לבדוק היכן אתם יכולים לחסוך בעלות של האחזקה לבניין אבל אף פעם אל תנסו לחסוך בביטוח.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
מאמרים נוספים

דירוג ממוצע: / 5.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לקבלת הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן